Friday, October 10, 2008

موسم لقوس قزح



أكتشفت مؤخرا أنى عاجزه تماما عن التعبير بالكتابه عن أى من مشاعر الرضا أو الفرحه
مش عارفه ليه كدا :( مع انى لو زعلت من اى حاجه حتى لو عبيطه, هعرف أعبر عنها و املأ الدنيا بالحكى عن ألمى

ممممم, يمكن عشان مبعرفش أفرح قوى ,حتى لو مشيت مشوار طويل و تعبت عشان أوصل لهدف مبعرفش أطييييييير من الفرحه لما أوصله بالفعل
و يمكن عشان بخاف أفرح قوى أوبخاف يبان عليا فرحانه قوى فاتحسد :) !! يمكن برده
أو يمكن عشان أنا فرحتى فى الأصل هى احساس بالرضا + ابتسامه شبه ثابته على وشى أغلب الوقت... بس كده
المهم اتا بكتب الكلام دا ليه دلوقتى ..آاااه...
عشان ادون للمستقبل و للتاريخ انى فى الوقت دا من حياتى كنت بمر بمرحله من الرضا عن حياتى, اللى أصبحت مرتبطه بقوس قزح الى ماشاء الله , الحمدلله:) ..أنا عارفه ان المفروض أكون فى غايه الفرحه لكن للصدق أنا بين بين ..لا فرحانه قوى ولا زعلانه طبعا

ولكن راضيه.. كل الرضا الحمدلله ,و أعتقد أن الحاله دى استجابه لطلبى من ربنا دايما يجعلنى بين بين فى كل الأمور, , و على عكس كتير غيرى بيوصلو للمرحله دى بعد مشوار طويييييل و بيبدأو ياخدو نفسهم ... أنا لسه بحط رجلى على أول المشوار ,, وهاخد نفسى برده و أبدأ الرحله و الله المستعان
________________________
:تحديث لابد منه

كتبت الكلام السابق دا من عده أيام و أحتفظت بيه فى المسوده زى ما بحتفظ بحاجات كتير بكتبها من فتره طويله وبكتفى بوجودها فى مسودتى بدون رفع ,, امبارح وأنا بتصفح الايميل-بعد غياب فتره- عرفت بموضوع غياب مدونه ابيتاف من على البلوجر ...كان شكلى غريب و انا بتابع كل اللينكات اللى وصلتنى من الفيس بوك بسرعه و اتنقل من هنا لهنا لما وصلت للمدونه الجديده وطبعا قرأت البدايه الجديده ,ولاقيت نفسى فى السطور دى

اللحظات الكتيرة اللي كانت بتقاوم ذاكرتي الضعيفة عشان مش تتنسي..فكنت بسجل تفاصيلها المستخبية اللي محدش كان بيعرفهاغيري .. مهما حد حاول التفسير.. ومهما حاولت انا التعتيم .. كنت انا بس اللي عارفة حتي تفاصيل الصورة بتعني ليا ايه

أنا كمان بمارس سياسه التعتيم و التمويه :) عشان ادون تفاصيل أفضل انها تكون مستخبيه فى حياتى

يمكن لما زعلت علي مدونتي القديمة..لان فرصة اني اقرا - او بمعني اصح اعيش لحظة- كل تدوينة تاني..واستدعي لحظات وتواريخ ,خاصة جدا حتي لو كانت مجرد تدونية باقول فيها .. صباح الخير
أنا كمان بعيش اللحظه اللى كتبت فيها كل تدوينه بنفس الانفعال بتاع أول مره لما أقرأها تانى

لاقيتنى بفكر فى لحظات كتير محتاجه ادونها ضرورى و كأنى بمد فى عمر اللحظه و تعيش معايا عمر كمان و أفضل احس باحساسها تانى كل مره أقرأ فيها اللى دونته عنها
محتاجه ادون احساسى بالرضا دلوقتى عن وجود قوس قزح فى حياتى
محتاجه ادون احساسى بالسعاده لانك بينا يا ابيتاف

الحمدلله على كل شئ


No comments: